BB Södertälje

I torsdags kväll så ringde vi till BB avdelningen på Södertälje sjukhus för att jag haft ont i magen under dagen. Det satt även så till att vi trodde det hade med moderkakan att göra då jag fått reda på tidigare av min barnmorska att min moderkaka ligger på framsidan. Hursomhelst så ringde vi alltså och dom ville att vi skulle åka in på en gång till sjukhuset för att kolla så att allt stod rätt till. Vi ringde taxi då vi just nu inte har bil och for iväg in.

När vi kom in dit så fick jag genast massa olika mätinstrument på magen och tusentals frågor från barnmorskarn. Sedan kom även en läkare in för att kolla ultraljud m.m så att det inte var en blödning på moderkakan. De dom misstänkte var antingen moderkaksavlossning eller havandeskapsförgiftning då jag tydligen hade lite hög temp. Läkaren tillkallade även en överläkare för att han skulle få göra en ytterligare bedömmning men tack och lov så verkade allt se bra ut.




Blev även taxi till hemresa och den färden var inte att hurra över. För det första kunde inte taxichauffören svenska, sedan ville han inte heller ta med Nicklas i bilen först???? Och som om inte det vore nog så körde han värsta omvägen hem för att kunna ta mer i betalt samt att han låg och körde mellan 2 körfält hela vägen hem. Tillochmed när han skulle köra om bilar... Kände mig inte säker i den där bilen för fem öre! Låter man vem som helst få ta körkort i dagens läge?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback