Börjar det bli dags nu?

Igår kväll runt läggdags så började jag att få lite kraftigare sammandragningar, dom var relativt korta men kom med ganska kort mellanrum. Efter ett par stycken så kom även vad jag tror var slemproppen. Berättade det för Nicklas som ivrigt började packa BB-väskan medans jag låg kvar i sängen och promt skulle ta det lugnt. Vi ringde runt lite och rådfrågade hur vi skulle göra men eftersom att jag inte hade så kraftiga värkar än så länge så bestämde vi oss tillslut att avvakta lite och se ifall de avtog eller om det blev värre. Runt 2 tror jag att jag äntligen kunde somna och sen vaknade jag runt 5 imorse och hade så ont och sånt tryck neråt att jag knappt kunde gå upp ur sängen och ta mig in till toaletten. Dock så är jag fortfarande envis och tänkte att om jag kunnat sova, så kunde jag minsann sova lite till. Ringde sedan under dagen till MVC och fick komma ner idag så att de kunde se om jag hade öppnat mig eller så. Var ganska känslig där så hon kom inte riktigt åt och se, men tyckte att jag skulle avvakta eftersom att jag under dagen idag inte fått några mer kraftiga sammandragningar.

Men nu känns det verkligen som att det kan ske när som helst. Nu börjar vi förstå att snart är vi där på sjukhuset och kommer kunna få hälsa vår lilla älskling välkommen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback