En varsin present till mig och Nicklas

Idag har varit en hyffsat bra dag. Allt började med ett besök hos mvc. Bebis har fixerat sig och alla värden såg bra ut! Trots att jag slarvat med Niferexen (järntabletterna) så var det värdet ändå OK.

Sen blev det en tur till mormor för lunch med Nicklas. När jag kom hem så hade jag fått ett brev från försäkringskassan där det stod lite info samt utbetalning på min sjukersättning. ÄNTLIGEN!
Blev så glad då jag inte fått pengar från dom på 2 månader så det var välbehövligt. Dom är ju inte direkt kända för att vara snabba i sina beslut.
Firade detta med nybakad smulpaj med äpplen och vaniljsås till det. Och som om inte det vore nog så tyckte jag och Nicklas att vi förtjänade en varsin ny mobiltelefon idag.

Så nu har vi införskaffat oss en varsin ny Samsung Galaxy SII. Han tog en vit och jag en svart.






Kommentarer
Anonym säger:

Inte för att vara sån, men hur har ni råd med två nya (dyra) mobiltelefoner när du bara några inlägg tidigare skrivit att ni har det tajt ekonomiskt? Vore det inte bättre att spara pengarna till en bil som du skrev att ni behövde? Som sagt, inte för att vara gnällig eller så men va bara en tanke som slog mig...

2012-04-12 | 10:27:20
Jag säger:

Svar till "Anonym": Det är lite skillnad på att köpa en bil för en massa tusenlappar än att införskaffa sig 2st nya mobiltelefoner. Inte för att du har något att göra med vår ekonomi - även om jag skriver ut att vi har det tajt ekonomiskt.

Men jag kan tala om för dig att tele2 hade en jättedrive fram till igår där man fick en ny telefon, fria samtal/sms och surf för endast 345kr i månaden. Vi nappade på det då mitt abonnemang precis gått ut och det dessutom varit dyrare så egentligen tjänade vi på att göra detta om vi jämför med hur våra mobilräkningar sett ut hittills.



Som sagt: Det är skillnad på att köpa bil eller att ta ett abonnemang där man får en ny mobil på köpet.

2012-04-12 | 11:02:35
Bloggadress: http://varalskling.blogg.se/
Anonym säger:

Det var verkligen inte meningen att få dig att "ta illa upp" eller för att du skulle känna dig påhoppad. Klart det är skillnad på att teckna ett abonnemang och köpa en bil, men mena bara att om man har en tajt ekonomi (jag vet hur det är) så handlar ju allt om prioriteringar...och jag fick känslan av att ni verkligen var i behov av en ny bil va därför jag reagerade och tänkte att istället för att köpa nya telefoner kunde sparat pengarna på ett "bilkonto". Men om du säger att ni tjänade på att köpa nya mobiler så var ju det bra. Som sagt, var inte meningen att trampa dig på tårna.

2012-04-12 | 19:59:02
Jag säger:

Det är klart att jag kan förstå hur du tänker.. Och det finns en jädra massa saker som jag skulle vilja köpa. Tex en ny dator. Jag skulle också vilja köpa nya möbler och renovera om hemma men där handlar det om prioriteringar.. Där väljer vi att inte göra det för att spara till en bil. Mobilerna blev billigare att köpa jämfört med vad vi betalade innan så där kände vi att vi kunde få unna oss det, samma med det jag köpte igår. Även om vi sparar pengar till en bil så finns det ibland tillfällen då man känner att man behöver få unna sig något litet! Men det betyder inte att vi inte tänker ekonomiskt. Ta tex det där påslakanet jag köpte till lillan igår, ordinarie pris var 299kr, men det var nedsatt till 99kr och dessutom 30% rea på det priset, så jag fick det för endast 67kr!

2012-04-13 | 09:19:17
Bloggadress: http://varalskling.blogg.se/
Anonym säger:

Klart man ska unna sig saker ibland, det är inte det jag menar. Och som du skriver (och som jag skrev i inlägget innan) så handlar allt om prioriteringar. Kan ju tipsa om att det finns billigare abonnemang, jag betalar 99kr/månad för mitt abonnemang...har ju ingen surf då men det kan man ju göra på datorn. Som sagt, prioriteringar =)

2012-04-13 | 15:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback