Påsk helgen

Ja nu är påsken här. Tiden från jul till påsk har gått otroligt fort tycker jag, samtidigt som jag kan tycka att min graviditet flyter på väldigt långsamt! Vi längtar efter dig bebis! <3

Hursomhelst så har vi fullspäckat schema nu i påsk. I helgen har vi lovat stallägaren att ta hand om hästarna hela helgen för att hon skulle bort. Samtidigt så blir det påskmiddag hemma hos min moster m. familj imorgon eftermiddag tillsammans med mamma, bror, mormor och älsklingen. Sen på lördag blir det påskmiddag hemma hos pappa och hans tjej, syrran och hennes kille och min andra bror samt älskling förstås! Sen på söndag så blir det eventuellt ytterligare en påskmiddag med min extra mamma som jag kallar henne. Det är mammas bästa väninna och hennes dotter som är lika gammal som mig som jag känt ända sedan dagis. Vi brukar alltid fira jul och sånt tillsammans, då vi känner oss som en liten bonusfamilj! Jättemysigt, men full rulle som sagt.
Jag kommer väl att se ut som en stor påskkyckling efter all denna maten som ska intas!
Det tråkiga är att vi egentligen också hade velat fira med Nicklas familj! Men pga att vi ska ta hand om hästarna så måste vi hålla oss på den här sidan om stan, då hans familj bor lite långt bort. Jättetråkigt! Men vi får ta igen det senare istället =)

Förresten! Vad brukar ni äta på påsk?
Hos oss blir det oftast vanlig "jul" mat, dvs potatis, prinskorvar, köttbullar, lite lax och självklart ägg och påskmust.
Låter kanske lite tråkigt men vi är också lite kräsna och sen får jag skylla på brist på fantasi!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback