Sjukstuga

Nu är det sjukstuga här hemma.. igen. Usch och fy vad jobbigt och tråkigt det är att vara sjuk. Jag ligger i feber och hosta och har tappat rösten i stort sett och stackars stackars lilla Isabella har snuva för fullt! Förra veckan var ju Nicklas sjuk och jag tror att han måste ha smittat oss. Så nu sitter jag här hemma och pimplar en jäklans massa the och försöker få Isabella att lära sig snyta sig, haha, lite tidigt och hon blir skitsur men de dumma snoret måste ju ut! Inatt har jag inte fått sova någonting. Isabella har haft jättesvårt att andas (tack vare snuvan/täppan) och då har jag fått vara vaken och hålla koll på henne så nu är jag sååååå trött! När Nicklas kommer hem från jobbet i eftermiddag så får han passa henne en stund så att jag kan få sova middag, så att jag är pigg till inatt ifall det blir samma visa igen.. Som sagt blä för att vara sjuk :(
 
 

Kommentarer
Sara säger:

Finns ju såna "pumpar" som man kan suga ut snoret från näsan på småbarn med. Rekommenderar er att skaffa en sån om ni inte redan har en =)

Svar: Nässug heter dom och vi har redan en sådan. Tyvärr är dom inte så effektiva och hon gillar den inte vidare mycket heller för den delen, men den används flitigt av oss, tragiskt nog kan lilltjejen dra in snoret men ej fräsa ut det så det hjälper inte så mycket iaf!
Jag

2012-12-06 | 11:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback