Ända från början

Tänkte börja med att berätta hur allt började! Jag träffade Nicklas i somras och allt var/är helt underbart. Han är dock några år yngre än mig så att tänka på barn var ju inte det första man gjorde.


Även om jag har velat haft barn länge och verkligen känt mig redo för det i flera år så har det inte gått.
Dels är det pga att jag tidigare har gjort 2 operationer mot cellförändringar (livmoderhalscancer) och fick besked från läkare att jag troligtvis inte skulle kunna bli gravid på vanligt vis och sen att vi i min familj även har svårt att bli gravida.
Jag slutade att ta preventivmedel för över 7 år sedan och trots att jag då försökt med vul månad efter månad i långa perioder och räknat dagar och tajmat och hållt på så har jag ändå inte lyckats bli det.


Så träffade jag Nicklas! En alldeles "för ung" kille som inte alls hade tankar på att skaffa barn vilket vi självklart redan hade diskuterat. Jag hade väl heller inte riktigt hunnit tänka att jag ville ha barn med honom då allt var så nytt fortfarande och sen hade jag ju även hans ålder i baktanken och det faktum att han klart och tydligt sagt att han inte var redo för barn än.


Ett par månader gick, han flyttade in, Både han och jag hade precis fått nya jobb och hade fullt upp med att stuva in alla hans grejer i lägenheten och även med att försöka komma in i nya arbetsrutiner när min inneboende (hade under tiden en väninna som bodde hos mig under samma period) tyckte att jag skulle göra ett gravtest då jag, de senaste dagarna hade varit lite öm i brösten. Jag som inte hade tänkt tanken på att kunna vara gravid avfärdade iden och förklarade att det minsann kunde vara så innan mensen skulle komma men fick snabbt till svar att hon och jag synkat våra perioder och att hon redan haft sin. Hon hade även någon applikation på sin telefon som hette "Period tracker lite" där hon kunde följa våra cyklar. Jag gjorde tillslut testet, klockan var halv 6 på morgonen om jag inte minns helt fel och självklart hade hon rätt! Ett svagt svagt plus, men ändå helt tydligt i mina ögon! Jag väckte Nicklas som nästan kröp in till toaletten och fick se stickan...

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback