Vad döljer sig därinne?

Så nu har man varit på rutinultraljud och på MVC.
Var tvungen att gå på 2st ultraljud med 2 veckors mellanrum för att bebisen inte ville ligga still vid första besöket så barnmorskan kunde inte se hur allt stod still, men hon sa dock att det var en väldigt livlig en därinne, så vi antog att det var ett bra tecken iaf. Andra besöket som var i slutet av förra veckan gick mycket bättre! Hon kollade hjärtat och mätte och allt det där och sa att allt såg jättebra ut!


En sittandes bebis


Jag har ju velat veta kön ända från början men det har inte Nicklas velat då han tyckte att det skulle ha varit roligare att få en överraskning sen på BB. Men jag är ju som ett litet barn på julafton så att hålla mig från att fråga gick helt enkelt inte! Nicklas fick offra sig =)
Hon nämnde då att det fanns 3 streck där och att det är tecken på en flicka. Jag frågade då om man kunde vara hundra procent säker men det sa hon att man iofs inte kunde vara, men hon la även till att hon inte såg något som skulle kunna tyda på att det var en pojke därinne. Hon lät rätt övertygad men jag vågade ändå inte tro helt på det hon sagt.

Sen kom besöket på MVC. Där fick jag väga mig och så vart det en massa snack och moderskapsintyg osv. Vi fick även lyssna på hjärtljudet och det var ju helt fantastiskt. Fort men stabilt! Hon mätte slagen till 150 och sa även hon att det var tecken på en flicka. Så nu vågar jag nästan säga att jag är helt säker på att det kommer att bli det?


Någon annan som fått liknande besked men att det inte har stämt?? Jag är sååå nyfiken!



Kommentarer
W säger:

Vad spännande med en liten bebis =) Ska bli kul att läsa om tiden nu innan förlossningen och även tiden efter! Du och Niklas har ju inte varit tillsammans så länge, och som jag förstår det så var graviditeten inte planerad? Hur träffades ni?

2012-01-26 | 17:48:52
Jag säger:

Hej W. Ja vi är verkligen spända och jätteglada! Nej det var den verkligen inte. Vi hade bara varit tillsammans i några månader när jag fick reda på att jag var gravid, alltså inte allt för länge sedan. Men lika glada är vi för det! =)



Jag och Nicklas träffades när jag började mitt nya jobb i våras. Han jobbade på samma ställe och det var så vi lärde känna varandra och så småningom blev ett par!

2012-01-27 | 14:54:43
Bloggadress: http://varalskling.blogg.se/
Ulrika säger:

Hej!

Vad kul att hitta hit här:) jag är gravid i vecka 16! Jag ska ha i slutet av juli!

Jag och min sambo hade varit tillsammans i tre månader när jag blev gravid med Elias:) Nu är han 18 månader och tvåan som sagt är på väg! Jag blir mer och mer kär för varje dag som går!!!

Lycka till med bebben! Ska bli kul och följa din graviditet!

Kram Ulrika

2012-02-12 | 13:24:17
Jag säger:

Hej Ulrika! Grattis till graviditeten! Jasså vad roligt! Vilket sammanträffande =)



Har du någon blogg man kan följa? =)

2012-02-12 | 14:48:40
Bloggadress: http://varalskling.se
Ulrika säger:

Hej igen!

Nej,tyvärr inte! Det kanske kommer en vacker dag:)

Vi får reda på könet om tre veckor det är såå spännande! Vi tog inte reda på det med Elias men nu ska vi! Det hade varit roligt med en liten tjej denna gången:)

Hoppas det stämmer för er att det är en tjej,dom verkade ju rättså säkra:)

Lycka till!

2012-02-12 | 20:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback