Fullt på schemat

Denna vecka har vi massa att stå i. Konstigt nog så även fast Nicklas är hemma med mig nu och vi inte gör speciellt mycket om dagarna så har vi ändå ingen tid till något. Det är bara bebisen som gäller hela tiden. Är hon inte vaken så passar mamma och pappa på att sova, och när hon väl är vaken så är det fullt shå med allt som rör henne. Middag till oss hinner vi knappt med längre..

Men denna vecka måste vi ta tag i massa saker.

  • Idag så är det bvc besök för att kolla hennes vikt då barnmorskan som gjorde hembesök häromdagen tyckte att hon borde gått upp lite mer än vad hon hade, trots att vi matar på för fullt.
  • På tisdag har jag och Nicklas inbokade besök hos tandhygenisten för att kolla så att allt ser bra ut.
  • På torsdag är det möte med familjerätten ang fastställande av faderskap.
  • Och någon gång i veckan, blir förmodligen på lördag så måste vi åka till SöS för att göra en hörselkontroll på lillan.
  • I helgen ska vi även åka till Älvdalen för att gå på Isaks dop! Det ska bli jätteroligt och mysigt. Blir som en liten minisemester för oss samtidigt som jag får träffa mina vänner och deras bebis igen. Var jättelänge sedan sist och jag kan bara tänka mig hur mycket han har vuxit!

 

Vi blir även av med bilen denna helg så nu känns allt pest o pina igen.. iaf när det gäller att inte ha någon bil.



Kommentarer
Sara säger:

För en oinsatt...åker man alltid till familjerätten för att fastställa faderskap? Eller är ni inte helt 100 på att Nicklas är pappan?

2012-06-26 | 13:51:31
Jag säger:

Det är en standard procedur som man alltid gör. Fastställandet av faderskapet görs alltid i efterhand efter att man fått personnummer och sånt från skatteverket och folkbokföringen. Sedan finns det olika sätt att göra det på beroende på om man är säker på vem som är pappan eller inte.

Och det finns inga som helst tvivel på att Nicklas är pappa till Isabella.

2012-06-26 | 21:46:50
Bloggadress: http://varalskling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback