Hallonbladste

Igår var jag med mormor nere på stan en snabbis för att införskaffa mig Hallonbladste. Har hört att hallonbladste under graviditetens sista veckor kan starta förlossningen. Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs för att framkalla sammandragningar i livmodern. Det kan åtminstone förbereda livmodermuskulaturen inför förlossningen och göra det lättare att föda – låter bra =). Nu blir det alltså hallonbladste varje dag fram över. När sedan förlossningen är avklarad ska man fortsätta dricka hallonbladste ytterligare minst en månad för att livmodern ska återhämta sig snabbare.

Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra med att dricka detta te och i så fall försöka igen efter vecka 38. Eftersom jag har passerat vecka 38 är det alltså bara att dricka för fulla muggar =) Igår kväll bällde jag i mig en halv liter och nu på morgonen resten. Ska koka mer nu under eftermiddagen och fortsätta mitt drickande ikväll. Vill ju jättegärna att bebis ska komma nu på söndag! På min och Nicklas årsdag! Vore en fantastisk gåva till oss!

Hittade även en billig och bra klänning på Lindex som jag köpte så att jag kan få lite mer färg av solen. Går ju annars runt med Nicklas kläder och det är ju inte allt för skojj.

Ett besök hos MVC var också inbokat och det gick väl som vanligt. Hon kollade blodtryck, mätte magen, tog stick i fingret och lyssnade på hjärtljuden. Inget mer med det. Dom gör heller ingenting om man går över tiden... Det känns ju bra - inte. Suck på denna såkallade sjukvård vi har här i Nynäs. Blir så less.

Glömde ju berätta att jag blev väckt imorse av min "snälla" katt som varit ute och letat present till mig i form av en liten näbbmus.. Väldigt snällt att bli väckt kl 7 av en skrikande katt som stolt ska visa upp sitt byte. Blir nog en middagslur senare. Tack Kasper!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback