Svar på tal.

Jag fick en ganska otrevlig kommentar häromdagen på ett inlägg som handlade om hur en dag kan se ut hemma hos oss, vart all tid tar vägen och att det är anledningen till att vi inte har hunnit att packa upp alla våra kartonger ännu. Så här löd den:
 
 
 
Jag måste bara få ge svar på tal till denna kommentar. Du skriver att du blir provocerad av mitt blogginlägg, men samtidigt skriver du att du inte känner mig och att du själv inte har barn. Hur kan man bli provocerad då? Och vad för något i vår vardag provocerar dig? Dessutom så undrar jag hur du kan ha sett mitt inlägg när jag bara la ut det på min facebooksida och då måste jag tillägga att min profil bara är tillgänglig för mina vänner.

En sak till: Inget att det som skrevs var skrivet för att klaga över hur vi har det, för vi har det väldigt bra! Bara det att tiden inte riktigt räcker till alla gånger och att vi önskar att dygnet hade några fler timmar. Hur du har lyckats tolka texten så grovt fel och dessutom lyckats bli provocerad av hur våran vardag ser ut är vi helt förundrade över - särskilt när du själv inte har några egna barn. Vi är även fullt medvetna om att det är mycket jobb med både hästar, hus och barn. Det är inget som vi varken ångrar eller klagar över!


Kommentarer
M säger:

Inte för att vara sån, men du har ju en öppen blogg på internet. Då kan ju vem som helst i hela världen läsa den, inte bara dina facebookvänner...

2012-11-20 | 12:32:18
Molly säger:

Känner mig otrolig speciell eftersom att du väljer att visa min kommentar i ett helt eget inlägg! Tack så mycket, jag känner mig smickrad :)

Om du läser min kommentar så ser du att jag skrev att "jag blir lite provocerad", hur kan du ha fastnat så himla mycket på den meningen av allt jag skrev? Det är väll självklart att jag kan bli provocerad av ett sådant inlägg som du skrev även fast jag inte har barn. Jag tycker i alla fall att min kommentar förklarar varför jag blev provocerad av INLÄGGET! Det står inte någonstans i min kommentar att jag blev provocerad av något i er vardag, var har du fått det ifrån? :S Så om du vill få svar på din fråga läs kommentaren igen.

En annan sak, vet du att din blogg är offentlig för allmänheten? Svaret är i alla fall JA eftersom att jag kan läsa din blogg. Förstår inte var facebook kommer in i bilden, varför skulle jag ha dig på facebook när jag inte ens känner dig?

Återigen känner jag mig väldigt smickrad att du tog åt dig så pass mycket, att du först tog bort min kommentar, sen la upp ett nytt inlägg om något helt annat, sedan väntar i nästan en vecka för att ge mig "svar på tal". Jag ser i alla fall inte kopplingen mellan "svar på tal" och det du har skrivit. Du har ju inte svarat på någon av mina frågor så hur kan det vara svar på tal?

Tack för mitt!
MVH
Molly

2012-11-20 | 18:11:29
natalie säger:

Finns folk till allt! Håll dina åsikter för dig själv! du känner inte Jenna och hon gnäller inte, allt är inte solsken alltid. man har väll rätt till dåliga dagar?

2012-11-22 | 18:16:50
Anonym säger:

Dumt att skaffa barn när ingen av er har fast jobb.
Tänk på barnet, om ni båda står utan jobb..// N.R

Svar: Hej "Anonym". Du verkar inte ha någon koll över huvudtaget. För det första så har vi båda fasta jobb, dessutom är det jävligt svårt att köpa hus utan fast anställning.
Jag

2012-11-25 | 21:29:25
Anonym säger:

Inga problem att skaffa hus utan fast jobb, har själv egen bostad och inte fast jobb..

Svar: Då har du haft en väldans tur isf eller så har du en sambo som har fast jobb. För i dagens läge får du varken hyra eller köpa utan att ha fast jobb.
Jag

2012-11-25 | 23:08:53
Anonym säger:

Men jag skulle ALDRIG ha köpt ett hus fullt med grus till tomt , om jag har ett litet barn som kommer leka där ute till sommaren. Då skulle jag ja köpt ett hus som är färdigt. Ni verkar ha brotom med allt?!. Ni har inte ens vart tsm mer en ett år eller har jag fel?.,

Svar: Jag visste inte att du har sett våran tomt? Det är bara grus på uppfarten, dvs där man ställer bilarna och det är väldigt vanligt att man har så på landet istället för asfalt. Men du behöver inte vara orolig, vi kommer att fixa till uppfarten inom kort.
Ang hur länge vi har varit tillsammans så är det minst ett år. Kan du inte räkna? Vår dotter är 5 månader gammal och hon låg typ 10 månader i magen... Och vad rör det dig om hur fort vi skaffar barn och hus? Känns det rätt så känns det rätt? Svider det i dina ögon eller?
Jag

2012-11-25 | 23:13:26
Anonym säger:

Varför ska det svida i mina ögon? Har själv sambo och barn så nej? Känner inte er?. Sen har jag allt man kan önska sig.

2012-11-26 | 11:27:16
Fredrik säger:

Hörru du din anonyma klagomur. Hur kommer det sig att du tar åt dig så pass mycket av det som skrivits här? Du verkar ju absolut inte ha något större koll på hur saker och ting ser ut, så vad ger dig då rätt till att döma hur de valt att leva och bo? Jag har aldrig hört någon utav dem klaga på hur de har det. De är lyckliga med sin dotter, sitt hus och sin vardag och inte är det konstigt över huvudtaget att man ibland känner att tiden inte räcker till. Bara för att man nämner sådana saker så betyder inte det att man inte redan visste om eller inte redan räknat med det. Och jag ställer gärna frågan om varför du tar åt dig så pass som du gör?

Den enda anledningen som jag kan komma på är ren och skär avundsjuka. Uppenbarligen så känner du ju någon utav Jennifer eller Nicklas eftersom denna blogg publiceras på Jennifers facebook som är satt till privat och endast vänner kan se vad hon publicerar. Så hur du kunnat komma över denna bloggen är för mig ett mysterium.

Låt det lyckliga paret vara ifred och spara dina ord till någonting som händer i ditt liv istället för andras. För övrigt, "// N.R" <- Dina initialer?

2012-11-26 | 11:33:10
En s säger:

Ja herregud vilket jävla jippo! Den som skrev kommentaren verkar bara vilja få fram hur man kan se på det inlägg bloggägaren skrev i bloggen! Det lät faktiskt som att hon har det flera resor värre än hennes kille! Då hon ändå valt att skaffa barn och ha hästar samtidigt! Samt att det låter som att han faktiskt sliter en hel del på jobbet!

2012-12-18 | 01:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback